History

Het begon ooit met een jongensdroom. Als zoon van een Nederlandse moeder en Italiaanse vader, heeft Giuseppe Cavallaro van kleins af aan al een liefde voor mode.  Net zo groot is zijn liefde voor het hart van de ambachtelijke kleermakerij: Napels. Met een missie om de Italiaanse flair naar Nederland te brengen, richt Giuseppe in 1999 Cavallaro Napoli op.

Trouw aan zijn liefde voor mode en zijn Italiaanse roots, creëert Giuseppe zijn allereerste collectie zijden stropdassen in een klein atelier in het centrum van Napels. Deze collectie, die werd verkocht aan familie en vrienden, markeerde het begin van de explosieve groei van het merk.

Drie jaar later lanceert Giuseppe in 2003 zijn eerste shirtcollectie. Het bleek een sell-out succes: zijn oog voor detail en de vernieuwende designs met kenmerkende hoge kragen, opvallende prints en het verfijnde geborduurde logo op de rechtermouw zorgen voor een ware hype bij mode-minnend Nederland.

Kort daarna begint Giuseppe met het leveren aan kleine boetieks, waarna hij zijn eerste brandstore in Utrecht opent. Die winkel was begin van de indrukwekkende opkomst van het merk Cavallaro Napoli. Door Giuseppe’s oog voor detail, vernieuwende visie en kennis van complex Italiaans design, is het merk inmiddels uitgegroeid tot een volwaardig en geliefd luxury fashion-brand voor zowel dames als heren, met 17 brandstores in Nederland en meer dan 350 verkooppunten in binnen- en buitenland

Culture

Wij zijn een open en hechte fashion-organisatie voor mensen met passie, persoonlijkheid en talent. Een organisatie waar je elke dag wordt uitgedaagd om het beste uit jezelf te halen. Dat komt doordat we werken gedreven mensen die elkaar inspireren om verder te denken en innovatief te zijn. Dat betekent dat we soms buiten de gebaande paden gaan, maar juist daar ligt onze kracht.

Mission

Cavallaro Napoli begon met de droom een stukje Italië naar Nederland te brengen. Met  17 Cavallaro Napoli brandstores in Nederland en meer dan 350 verkooppunten in binnen- en buitenland kunnen we zeggen dat die droom – en zelfs meer dat –  inmiddels is uitgekomen.

Maar onze dromen worden groter. We groeien snel, zowel nationaal als internationaal, en onze missie is om Cavallaro Napoli een wereldwijd bekend en succesvol merk te maken. Om mensen over de hele wereld te inspireren om de allerbeste versie van zichzelf te zijn, en die mensen aan ons te binden.